C.P. Company została założona w 1974 roku pierwotnie pod nazwą Chester Perry. Głównym projektantem był legendarny Massimo Osti. Na miejsce swojej pracy wybrał Bolonię, z której pochodził – miasto uniwersyteckie, gdzie przebywało wielu młodych ludzi wchodzących w swój dorosły wiek, nierzadko z najróżniejszych zakątków Europy i świata. Firma od początku skupiała się na innowacji w doskonaleniu i wytwarzaniu nowych materiałów, kolorów i fasonów, co skutkowało między innymi stworzeniem w 1982 marki Stone Island, która początkowo miała być młodzieżowym wydaniem C.P. Company. Massimo Osti bardzo interesował się umundurowaniem wojskowym oraz odzieżą roboczą i czerpał z nich swoje inspiracje, mając na uwadze ciągłą ewolucję stylu ubierania się ludności miejskiej. Te inspiracje pozwoliły mu stworzyć wielofunkcyjne ubrania będące jednocześnie eleganckie i bardzo wygodne. Okrycia wierzchnie były wyposażone w duże kieszenie, maski chroniące od smogu czy popularne gogle, co dawało możliwość dopasowania ubioru do każdej sytuacji przy zachowaniu stylu nie do podrobienia. Od 1975 roku, kiedy pierwsza kolekcja Chester Perry, a potem C.P. Company ujrzała światło dzienne wyprodukowano ponad 40 tysięcy najróżniejszych elementów odzieży.
Dostępność
Firma nie jest dostępna w Polsce. W Europie ma jedynie osiem oficjalnych sklepów, jednak ich produkty bez problemu można spotkać w sklepach internetowych i bardziej luksusowych butikach. Jest to marka bardzo luksusowa, z najwyższej półki cenowej. Na oficjalnej stronie C.P. Company stosuje dwuetapową politykę sprzedażową, najpierw -30%, a następnie -50%, jednak najlepsze ubrania rzadko do tego etapu docierają. O dziwo firma dość regularnie pojawia się w TK Maxx, jednak należy pamiętać, że nie są to nigdy ich flagowe produkty.
Najpopularniejsze produkty
Najbardziej popularnym produktem marki – zarówno wśród casualowej braci, jak i zwykłych zjadaczy chleba – jest oczywiście nieśmiertelna Mille Miglia lub jak kto woli, goggle jacket. Inspiracją do jej powstania były kombinezony, które w latach 1927-1957 nosili kierowcy wyścigówek biorący udział w rajdzie tysiąca mil organizowanym na terenie północnych Włoch. Kurtki, a konkretnie gogle znajdujące się w kapturze, to znak rozpoznawczy firmy. Tradycyjna Mille Miglia ma bardzo prosty krój. Kieszenie z przodu mają stałe ułożenie – dwie duże znajdują się na dole, a jedna na piersi. Rękawy są regulowane suwakami.
Przez ponad 35 lat firma wyprodukowała setki kurtek z najróżniejszych materiałów oraz w przeróżnych kolorach. Ostatnio gogle pojawiają się na kurtkach puchowych czy wiatrówkach odbiegających od tradycyjnej budowy, a także na innych częściach garderoby – bluzach, czapkach zimowych czy dżokejkach.
Polecane strony
cpcompany.com – oficjalna strona