Sergio Tacchini

Firma została założona przez włoskiego tenisistę Sergio Tacchiniego, którego kariera była bogata w sukcesy, gdyż Puchar Davidsa zdobył pięć razy w singlu i raz w deblu. W 1966 roku założył on firmę odzieżową Sandys S.p.A. mieszczącą się w północnych Włoszech, której po kilku latach zmienił nazwę na swoje imię i nazwisko.

Zamysłem młodego przedsiębiorcy było produkowanie garderoby dla miłośników gry w tenisa. Ubrania miały być kolorowe, co było odstępstwem od obowiązującej ówcześnie etykiety, ale też i klasyczne oraz eleganckie. Firma produkowała cały osprzęt do tenisa zaczynając od skarpetek i butów, a kończąc na bluzach polówkach. Sergio Tacchini pozycję swojej marki zawdzięcza przede wszystkim gwiazdom światowego tenisa, które sponsorował: Johnowi McEnroe, Martinie Navratilovej, Patowi Cashowi, Pete’owi Samprasowi i Martinie Hingis. Ci zawodnicy działali na podświadomość młodych ludzi na całym świecie, którzy chcieli wyglądać jak ich idole (w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych status gwiazdy tenisa był porównywalny do obecnej pozycji największych gwiazd piłki nożnej).

Lata osiemdziesiąte to czas ekspansji marki Sergio Tacchini na inne dziedziny sportu, takie jak Formuła 1, w której patronatem był objęty Ayrton Senna i koszykówka, w której wspierali włoską drużynę narodową dostarczając im dresy. W 1996 roku Sergio Tacchini został nawet oficjalnym dostawcą odzieży sportowej dla reprezentacji Włoch.
tumblr_mxncpxTXaW1rqay83o1_500W 2008 roku Sergio Tacchini został przejęty przez biznesmena z Hongkongu, Billego Noku, który postawił na rozwój firmy tak, aby nie była już utożsamiana wyłącznie z tenisem (o którym oczywiście zawsze pamięta i była głównym sponsorem rodzącej się gwiazdy światowego tenisa – Serba Nowaka Djokovicia). Sergio Tacchini zainwestował poważne kwoty w reklamę w angielskich produkcjach filmowych takich jak: The Business, The Firm czy chociażby The Green Streat Hooligans. Inwestycja ta przyniosła zwroty i przypomniała kibicom o wcześniejszej obecności firmy w rodzinie Casual.

Dostępność
Firma regularnie pojawia się w TK Maxx. Nie ma oficjalnego sklepu z kolekcją Lifestyle na terenie Polski.

Najpopularniejsze produkty
Sztandarowym projektem Sergio Tacchiniego jest dres Dallas oraz zapinane pod samą szyję bluzy sportowe z charakterystycznymi dwoma poziomymi paskami.

Polecane strony www
sergiotacchini.com – oficjalna strona