W 1979 roku w Londynie w dzielnicy Chelsea powstał pierwszy sklep spod szyldu Hackett. Był to lumpeks (sic!) skupujący używane brytyjskie ubrania dobrej jakości i sprzedający je dalej. Po kilku latach i otwarciu kilku innych sklepów wspólnicy, czyli Jeremy Hackett i Ashley Lloyd-Jennings, postanowili zacząć produkować własną luksusową odzież. W 1987 roku firma uszyła koszulki dla Household Cavalry – wojskowego klubu polo. Projekt był na tyle popularny, że koszulki weszły do normalnej sprzedaży, stając się jednym z ich flagowych produktów. Hackett ciągle jest obecny w tym sporcie, aktualnie jest sponsorem oficjalnej drużyny Armii Brytyjskiej, w której od czasu do czasu gra sam książę Harry. Firma buduje swoją pozycję luksusowej, stricte brytyjskiej marki przez sponsoring takich imprez jak: wyścigi starych luksusowych samochodów, słynnych wyścigów kajakarskich The Boat Race czy sponsorowanie drużyny Chelsea, która w Anglii jest postrzegana jako zespół któremu tradycyjnie kibicują klasy wyższe.
W 1989 roku firma postanowiła otworzyć pierwszy zagraniczny sklep. Padło na stolicę Hiszpanii – Madryt. Do dzisiaj firma posiada 77 sklepów w szesnastu krajach. Razem z rozwojem marki pojawiła się również szersza oferta zawierająca zarówno produkty, jak i usługi. W sklepie flagowym w Londynie można zamówić szyte na miarę ubrania, kupić okulary, kosmetyki, a nawet skorzystać z usług fryzjera.
Dostępność
W Polsce produkty firmy można dostać jedynie w sieciach TK MAXX.
Najpopularniejsze produkty
W zasadzie cały asortyment znajduje uznanie wśród braci kibicowskiej. Najczęściej spotykane na trybunach są koszulki polo oraz czapki z daszkiem z charakterystycznym znakiem „H” na przodzie.
Polecane strony
hackett.com – oficjalna strona