Stone Island

Powstała w 1982 roku firma Stone Island to chyba najbardziej rozpoznawalna marka związana z kulturą Casual na świecie. Ich legendarna łatka z charakterystycznym okrągłym logiem to nie tylko obiekt westchnień kibiców z całego świata, lecz także np. inspiracja do projektów flag grup kibicowskich.

Massimo Osti, założyciel Stone Island, chciał, by Sportswear Company wyznaczał kierunki rozwoju mody męskiej, tworząc odzież z wykorzystaniem najnowocześniejszych materiałów i metod produkcji. Świecące materiały czy tekstylia zmieniające kolor pod wpływem temperatury to standardowe produkcje ten firmy, niespotykane w drugiej firmie autorstwa Ostiego – C.P. Company.

Jest wiele teorii na temat powstania nazwy Stone Island. Osti był wielkim fanem żeglarstwa i podobno tak długo czytał książki Conrada i zestawiał wybrane słowa ze sobą, aż znalazł zestaw słów oddający zarówno styl prozy Conrada jak i zaawansowanie technologiczne i wzornictwo produkowanej odzieży.

ideas-from-massimo-osti-book-8

 

Początkowo łatka z logiem była zakończona zielona nitką, ale od około 2000 roku zrezygnowano z tego, pozostawiając jedynie symbol kompasu. Od początku firma wyprodukowała ponad 40 000 projektów. Wszystkie produkcje podzielone są obecnie na trzy główne linie odzieżowe: podstawową Stone Island, Stone Island Juniors – produkcję dziecięcą i Strone Island Shadow Project – kolaborację między firmami Stone Island i Acronym. Ostatnia jest skupiona na tworzeniu absolutnie nowatorskich projektów i stanowi niejako poletko doświadczalne dla głównej linii odzieżowej.

W latach dziewięćdziesiątych odzież Stone Island była w Anglii synonimem piłkarskiego chuligana. Ktoś, kto nosił łatkę S.I., musiał być gotowy stawić czoła kibicom drużyny przeciwnej. Z biegiem czasu, rozwojem popularności kultury Casuals i pojawieniem się takich filmów jak Football Factory czy GSH, gdzie marka była mocno widoczna, firma zaczęła przebijać się do głównego nurtu mody męskiej. Obecnie głównie z Anglii płyną głosy, że marka stałą się zbyt popularna, zbyt często podrabiana i przez to przestała być już tak atrakcyjna w oczach casualowej elity. Jednak w pozostałych krajach nadal ich odzież jest synonimem stylu Casual i bardzo chętnie jest noszona przez kibiców na całym świecie.

Jeśli chodzi o ceny, są to średnie rejony wyższej półki. Na szczęście firma prowadzi regularne wyprzedaże, ale raczej do -30%. Taniej można próbować kupić w zagranicznych sklepach jednak maksymalny rabat jaki udało nam się spotkać to około -50%, oczywiście przy mocno przebranym asortymencie.

Dostępność
Marka w zasadzie nie jest dostępna w Polsce. Pojawia się kilka sztuk w butikach, np w Warszawskim Vitkac, jednak pełną kolekcję można spotkać jedynie w oficjalnych sklepach, zlokalizowanych tylko w największych miastach Europy. Najbliższy oficjalny sklep mieści się w Monachium. Odzież dostępna jest również w wielu dużych sklepach internetowych, jednak największy wybór można znaleźć na oficjalnej stronie marki. Firma prowadzi co najmniej jeden oficjalny outlet w centrum outletowym w okolicach Rzymu.

Najpopularniejsze produkty

W zasadzie cały asortyment firmy można regularnie dostrzec na trybunach. Bardzo popularne są swetry i kurtki, szczególnie te zimowe są godne uwagi. W ostatnich czasach coraz popularniejsze stają się ich inne produkty – spodnie, koszulki polo oraz czapeczki z daszkiem.

Polecane strony www

stoneisland.com – oficjalna strona

stoneisland.co.uk – Angielski oficjalny sklep z wysłką tylko do Wielkiej Brytanii, polecamy tym, którzy mają możliwość zakupu na wyspach ze względu na szerszy asortyment i więcej rozmiarów w okresie wyprzedaży